lördag 31 juli 2010

Chinese firedrill

[rubrik: ni får reda på vad det är snart, haha]

Nu är vi i Mölle. Ååh vad mysigt det är här! Det är såå…… "skånigt". Haha!
Idag blåste det och regnade det som tusan här nere så vi åkte in till Köpenhamn. Det är en rätt så lång bilresa. Vi satt fyra personer i baksätet. Jag, Vera, Anton och Jossan. Trångt. Men nu ska ni få veta vad Chinese firedrill är. Det var Jossan som lärde oss det. Så här, när man sitter i bilen och så kommer det ett rödljus. Om man inte kommer över när det är grönt (om det är en lång kö framför en och så stannar man för det är rött, sen blir det grönt och massa bilar åker men så hinner man inte själv över för det blir rött igen) då ska man hoppa ut ur bilen och springa ett varv runt bilen och sen hoppa in tillbaka på sin plats. Så sjukt kul! Alla i bilen gjorde det. Till och med mamma! Hahaha! Så kul! Alla bara stirrade på oss.

Aja, med mig hem fick jag iallafall en vanlig tjocktröja eller vad man ska kalla det. Super skön. Jag tänkte också köpa en jättefin stickad kofta från DAY. Men så sa vi att vi skulle gå vidare och köpa den senare men det orkade vi inte så det blev ingen. Men jag ska nog köpa den hemma i Stockholm sen.

Nu ska jag gå och lägga mig. Godnatt!

Inga kommentarer:

Skicka en kommentar